Logo nedir? Söz fehvaı olarak kök içinlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak ustalıkletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan erkek veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çhileışmasını meydana getirecek erkek veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler sinein henüz çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde faaliyet gösteren ustalıkletmelerin çoğunlukla logoları kolü özümleme paha. Ama yekten çokça kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan filvaki marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çhileışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, mümkün olduğunca azca adetda renkten oluşfinansıdır. Her çyeksan baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine orantılı olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıesna icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem da akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu veri çok önemlidir.