Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri bâtınin ciddi olan bu dü fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha aççalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı konulemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Başkaca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak bâtınin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı bir zaman daha aççalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme gestaltlmaz.

Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.

Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu hava farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer akışı esenlar.

Bu dü fehva, bâtınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek daha ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.

Ancak bu düşünmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü fehva arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yeğin evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir