Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı toplum içre değeri olan , kapasite, şekil ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Yetişek; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişlemme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına akla yatkın ) bileğişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık nazaran;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğişlemtirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç üs öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler karınin ayrımsızdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğişlemebilir, ama sürecin doğbirliı bileğişlemmez.

Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birgani filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişlemikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Yetişek, âdem evladı karınin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere akla yatkın olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Yetişek sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir tip olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynarca; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, sınav hatimeları kabil matlup davranış bileğişlemiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.